šampoonita peapesu

Ma ei olnud varem kunagi üldse mõelnudki sellisele asjale, et pead saaks pesta ka ilma šampoonita, aga õnneks on elu mind viinud kahe toreda blogini, millest 1 asub siin ja teine siin. Puhas õnn, et on selliseid tarku inimesi, kes oma tarku mõtteid teistega jagavad ja inspireerivad proovima asju teistmoodi teha.

Ühesõnaga, sellest, miks šampoon üldse halb on ning missuguseid jubedusi see sisaldab, saate lugeda ka nendest blogidest. Lisaks sellele leiab sõber google abiga selle kohta veel tohutult materjali ning samuti alternatiive, et millega siis enda pead pesta. Pean ausalt tunnistama, et kuigi see kemikaalide kooslus on hirmutav küll, polnud see minu jaoks šampoonist loobumiseks esimene põhjus. Peamiseks põhjuseks seda alternatiivi proovida oli see, et mul on olnud eluaeg äärmiselt kehvad juuksed. Äärmiselt kehvad juuksed on sellised, mis ei kasva, on õhukesed, sorakil ja ei hoia ei üht ega teistmoodi. Olen proovinud ilmselt läbi kõik jaemüügis müüdavad tooted ning salongitooted, aga ei midagi. Ikka on nad sellised kehvikud.

Ja siis tundus niiiii huvitav proovida hoopis midagi muud! Ja teisalt meeldis mulle väga see loogika, et miks pesta šampooniga maha kõik kasulikud õlid peast, ja siis toppida pähe palsamit, et varasemat jama kuidagi kompenseerida. Ja kolmandaks muidugi rasedus – palju puhtam tundus mõte määrida enda peale midagi, mis on looduslik ja puhas.

Igasuguseid retsepte, et mida siis endale pähe määrida, leiab internetist ohtralt. Minu jaoks tundus sooda ja äädikaga mässamine liiga keeruline ja otsustasin kohe alustada munaga pesemisega. Esimest korda tegin seda 6ndal oktoobril! Ja tulemus oli suurepärane 🙂 Sellest peale olen pesnud enda pead põhiliselt munaga, aga seda ikka täitsa erinevalt. Mõni kord lisan sinna lusikatäie mett ja hoian peas kauem, nagu maskina. Vahest lisan ka sortsu sidrunimahla või tumedat õlut. Täpselt seda, mida külmkapis leidub ja mis tundub olevat juustele hea. Teinekord kui on kiire, siis hüppan duši alla ja pesen täpselt nagu tavalise šampooniga – pea märjaks, muna pähe, masseerin natuke ja pesen kohe maha.

Minu juuksed on puhtaks ja mõnusaks saanud igas versioonis. Esimesel paaril korral Ardi kurtis, et õhtul magama minnes, kui ta enda nina mulle kuklasse surub, tunneb ta muna haisu.. see probleem kadus aga iseenesest. Ilmselt ma ei pesnud seda alguses siis päris korralikult välja või on Ardi lihtsalt sellega ära harjunud :). Teisalt pean vajalikuks välja tuua, et munaga pesemise juures on oluline see, et see loputataks välja suhteliselt külma veega (või siis kasutada pesemisel ainult munakollast) sest muidu võib muna juustesse ära küpseda ja see ilmselt ei ole soovitud eesmärk. Mul muidugi mõned korrad on sedasi ka juhtunud :))

Naljakad olukordi on peale pähe ära hüübinud muna veel ette tulnud. Nt 1kord otsustasin teha juuksemaski kookosrasvaga. Määrisin ikka korralikult pähe, juurtesse ja puha 🙂 Ja pesin pea munaga ära ja läksin magama 🙂 Ja hommikul ärkasin niii-nii-nii rasvaste juustega! Ma ei tulnud ju ometi selle peale, et muna iseenesest ei ole nii kange, et sellist rasva juustest välja pesta. Aga ma alla ei andnud, pesin hommikul veel 1 korra munaga ja läksin tööle. Ja juuksed olid ikka rasvased! Õhtul koju tulles pesin veel 1 korra, ja siis said puhtaks 🙂 Muidugi minu jäärapäisus ei lubanud mul tavalist šampooni kasutada.

Siis kui ujumas hakkasime käima siis Ardi küsis, et kas ma kavatsengi munaresti kaasa võtta sinna ja ujulas hakata koksima neid endale pähe? Mulle tundus ka sellise olukorra tekitamine natuke kohtlane olevat ja seega lahendasin asja nii, et otsisin valmis 1 pisikese purgi (täpsemalt kassimaiuse oma!!) ning segasin šampooni sinna valmis ja ujulas ei tundund küll, et kedagi väga kotiks, mida ma endale pähe määrin. Seega enamjaolt pesen ma kogu aeg munaga, aga kooli nt ei ole mune kaasa tassind (mitu päeva varem ei saa ka munasegu valmis teha, sest see läheb hukka) ning olen pesnud meega. Meega pestes segan u kaks sp mett natukese sooja veega ja pesen nagu ikka. Minu juuksed sellest nii puhtaks ei saa, kui munaga pestes, aga samas ei jää ka rasvased ja ajab täitsa asja ära.

“Ebamugavusena” võib veel ehk välja tuua selle, et šampoon on hea, vannitoas riiulis pudelis ja pigita aga pähe. Ja vahutab. Munasegu tuleb aga enne pessu minekut valmis segada ning see ei vahuta, st see ei libise sõrmede all. Minu jaoks aga pole kumbki eriti määrava tähtsusega, seda enam, et munaga pestes ma mingit palsamit ei kasuta ning ajakulu kindlasti pole suurem kui tavalist šampooni-palsamit kasutada ja segu tegemine võtab aega maks 1 minut.

Ma ennem mainisin, et minu otsust šampooonist loobuda toetas raseduse olemasolu. Kindel on aga see, et mina selle teistmoodi peapesuga jätkan ka siis, kui rasedus on möödas. Mõned asjad võivad olla nii, et ma võin neid endale ette kujutada või need võivad olla tingitud hoopis rasedusest, näiteks:

-Juuksed kasvavad kiiremini
-Juuksed on paksemad
-Juukseotsad on terved ja ei lähe katki

Loomulikult pole mul nüüd ka seljani vohavaid suuri lokke vms nagu reklaamides näidatakse. Aga minu enda varasemate juustega võrreldes tundub mulle, et see 4 kuud alternatiivset peapesu on suuresti kasuks tulnud ja ühegi šampooniga ma sellist tulemust saavutanud ei ole.

Päris kindel on aga see, et minu juuksed ei lähe nii kiiresti mustaks. Kui varem pidin pesema ikka ülepäeva kindlasti, siis nüüd u 2 korda nädalast. See on täiesti loogiline tulemus, kuna minu peanahk on nüüd harjunud asjaoluga, et häid õlisid maha ei pesta ning rohkem toota polegi tarvis. Ja isegi kui juuksed lähevad mustaks, siis nad ei lähe nagu selliseks rõvedalt õliseks, vaid muutuvad kahuseks/ karedaks ja see mustus näeb 100 korda parem välja kui õline pea.

Ma ise olen selle muutusega juba täiesti harjunud ning tavalise šampooni poole tagasi pöörduda ei kavatse. Peale šampooni olen loobunud veel teistest kehahooldustoodetest ning asendanud need alternatiividega, kuid sellest juba järgmisel korral 🙂

5 thoughts on “šampoonita peapesu

  1. Pean nuusutama ja katsuma tulema. Aga tahan ka proovida, homme. Eks ma siis jagan esmakogemust 😀
    Kuigi ei kujuta ette seda et liigsooja veega juustesse muna ära küpseb ja üldse tundub/kardan ka esimese hooga et äkki haisen nagu muna siis 😀 Hahahahaa…
    Kuna ma šampooni panen pähe ikka täispihu ja nii et vahutab ikka megalt, siis ma ostan endale homme terve resti mune, ma arvan et mul läheb terve rest korraga et ma tunnen, et no nüüd on pea munane 😀 😀

    • hehehe, tead ma ei soovita Sul korraga väga palju mune sellepärast panna, et siis on lihtsalt rõve olla kui ta voolab ja Sa tahad teda pikemalt peas hoida 😀 Aga proovi ja anna teada, mis tunne oli 🙂

  2. Pingback: Šampoonita peapesu OSA 1 | KLAHVIKULUTAJA

  3. Pingback: Kehahooldus | Minu ajaveeb

Lisa kommentaar

