Magamisest

Madiken 1päev küsis, et kui palju meie pojake reaalselt oma hällis magab, ja kuna ta just praegu seda teeb siis tundub olevat õige hetk sellest kirjutada.

Nagu ma kunagi varem mainisin, siis Armini vanaisa meisterdas ise oma kätega enda esimesele lapselapsele hälli. Kuna teine nii palju vaeva ikkagi nägi, oli minu kindel plaan seda ka kasutama hakata. Kuigi hetkel on pojal täiesti 1kõik, kus ta tudub – vankris, turvahällis, diivani nurgas vms, siis mina järjekindlalt panen teda ka päevastel magamistel hälli, sest esiteks mulle kuidagi ei meeldi kui lapseke nt diivani nurgas on ning teiseks ma loodan, et sedasi ta ka harjub oma magamisasemega.

Häll on meie voodi kõrval ja meie paneme ka ööseks ta sinna tuttu. Seda süsteemi toetab väga suurel määral see, et Arminil on üsna kenasti välja kujunenud söömisharjumus – päevasel ajal sööb ta u 2-3 h tagant ning öösel 3-4h tagant. Üldjoontes jääb ta umbes kell 22 ööunne, siis ärkab kuskil 2-3 ajal, järgmisena 6-7 ajal jne. Mina võtan ta söömiseks välja ning kui ta on lõpetanud, panen ta tagasi. Minu sõbranna laps nt tahab süüa iga 1,5h tagant ning siis ma kindlasti ei viitsiks seda teha ja hoiaks teda enda juures. Samas paar korda, mil Armin on öösel meie juurde jäänud, ei puhka mina kohe üldse välja. Kuigi meil on väga suur voodi, kus me kõik kolmekesi saaks risti ka magada, siis mina oma äreva loomuga ärkan kohe, kui ta oma jalakest siputab, aevastab või üldse ennast liigutab. Lisaks kartsin pidevalt, et ma ise talle läbi une kuidagi haiget teen või teeb seda Ardi. Ja kolmandaks meeldib mulle ikka öösiti üksi Ardi kaisus rullida:)

Ilmselt oleneb see jälle suuresti inimestest endist ja lapsest. Mõni arvatavasti ei viitsiks öösiti teda edasi-tagasi tõsta, minu jaoks tundub see aga palju mugavam kui pm ööläbi magamata olla. Samas kui tõesti laps tahaks väga tihti süüa, siis oleks jälle teistpidi ikka magamata ja oleks lihtsam laps enda kõrval hoida. Muidugi, Armin on alles 2nädalat ja neli päeva vana laps ja täpselt nii palju on meil ka seda vanemaks olemise kogemust 🙂

Kati, kui Sul on aega ja jaksu siis kirjuta siia oma kommentaar, mumst Miia magas küll teil kaisus ja teie jaoks oli sedapidi mugavam :)?

3 thoughts on “Magamisest

  1. Minu 3 aastane Miia magab ikka veel minu kaisus 😀 Ma luban, suvest saab temast ka iseseisev laps!
    Kuigi ma arvan et meil saab mõlemal raske olema. Kui C magas samuti väiksest saati oma voodis, siis Miiaga on kuidagi hoopis teine teema. Või olen mina vanem ja kanaemam? Siin tööl olin ja Miia 3 ööd kodust vanaema juures oli, ma ei saanud üldse magada- õudusunenäod, tühi voodiäär, liiga palju ruumi voodis, keegi ei laiuta ja võta öösel ümberkaela kinni, ma tõesti ei oska ise enam magada nii et ma ei ole kui burgeris.
    Mina olin selline laisk kes öösiti söötis ka oma voodis, pikali, vahepeal jäin magama ja siis ärkasid- Miia juba magas, lappisid tissi kokku ja magasid ka edasi 😀 Sellest mugavusest ta magaski oma voodis vaid päeviti kuni mingi hetk ta ei olnud seal nõus magama ka päeval, kohe ärkas üles kui sülest ära panin. Teiseks on ta super sipleja- öösiti tõstan teda jalutsist pidevalt tagasi padjale, tekk ei püsi üldse peal! Kuna ma öösel panen talle miljon korda tekki juba peale, siis ma ei enne suve proovigi seda oma voodi ja oma toa teemat, siis on toad soojemad ja ma ei pea ööläbi kahe toa vahet sõeluma et tekki panna. Vahepeal me isegi proovisime, 2 ööd magas ja siis keeldus, ma ei osanud sundida ka. 2 aastat tagasi haiglas, see nädal seal oli ka selline, mis meid omavahel hästi kaisuks ja sõltuvaks üksteisest tegi. Nagu ta ütleb, et ta on mu kaisubeebi Miia. Aga nüüd soojemaks läheb, siis peame hakkama saama, juba veider öeldagi et kolmene ja emme kaisus ikka. Otsingi siin narisid, mis siis et ma Miiale ostsin voodi siin kunagi, seal magab vaid külalislaps. Ostsin liigkõrge voodi, tema keerutamise juures väga vale tehing. Kui ma nüüd saaks sobiva nari neile ka suveks, tahaks seda tuba tuunida täiesti ümber 😀
    Miia sõi aasta aega öösiti iga 2h tagant pm, see oli üks minu laiskuse põhjuseid, miks ma ei viitsinud öösel tõusta, oodata ja siis tagasi panna jne. Mul oli turvalisem ja mugavam ja laisem tunne kui ta kaisus oli.

  2. Tänks!! Ega ma ka ei välista, et ta tulevikus meie juures hakkab magama, aga praegu ta veel nii õrnake ja haprake ja nii kardan teda katki teha ja teisalt oleks Ardi isast kahju, kui häll kasutamata jääks – nägi ju teine nii palju vaeva 😀

  3. Oi, ma väga loodan, et meil tuleb ka hällilaps.. See sobiks mulle kohe palju paremini.. Aga muidugi sõna jääb talle, nii et ma valmistun igaks petteks mõlemaks variandiks 🙂

Lisa kommentaar

