Konkreetne beebipostitus. 3 kuud.

Nagu pealkiri juba ütleb, siis neil, kel endal lapsi pole, võib seda postitust lugedes väga igav hakata 🙂

Tegelikult sai Armin juba mitu aega tagasi kolme kuuseks, aga kuna ametlik arstivisiit oli täna, siis hoidsin ka selle postituse tänaseks. Imetabane on see, kui kiiresti väikesed inimesed õpivad ja arenevad ja kuidas nad iga päevaga on suuremad ja asjalikumad. Ardi tuleb igal õhtul koju ja ütleb, et Arminil on jälle “uus” nägu 🙂 Iga päev toob palju rõõmu:

– Näiteks on Armin hakanud jälgima ka liikuivaid objekte. Muidugi, kui Liisu mööda tuba turbokiirusel ringi tuustib, siis seda ei jõua ta jälgida (seda ei jõua minagi), aga nt kui tema mängib mati peal ja mina toas koristan, siis ta kogu aeg jälgib mind, kuidas ja mida ma teen.
– Oluliselt on suurenenud ka füüsiline aktiivsus. Ta püüab pidevalt midagi haarata ja kummalisel kombel jäävad talle eriti hästi näppu sellised peened asjad, nagu minu kaelakett. Põrandal pikutades vehkleb ta enda jalgadega, justkui sõidaks rattaga. Samuti keerab ta ennast väga hästi külgedele, mõlemale poolele, kuid sealt kõhuli on saanud paaril korral, koba peale. Samuti teeb ta vabalt oma mati peale 360 kraadiseid pöördeid ning aeg ajalt mulle tundub, et see matike hakkabki talle väikeseks jääma – tahaks teine justkui rohkem ruumi, et enda mänguasjadega hullata.

Samamoodi on ujumisega, kui ta alguses oli basseinis rohkem lebos, siis nüüd ta ikka ise püüab ujuda ja teeb käte ja jalgadega tööd. Ujumas käimisel on veel üks suur pluss: seal näeb noorhärra teisi titasid (ja mina teisi emasid). Ta reageerib koheselt teise lapse häälele ja eriti aktiivselt teise lapse nutule.

– Samuti koogab Armin iga päevaga aina rohkem. Üldjoontes on seda nii tore kuulata ja me kogu aeg üritame teda meelitada, et ta meiega “räägiks”. 1päev nt käisin temaga Tartus Juku mänguasjapoes ning ta hakkas nii kõva häälega üle poe koogama. Ma püüdsin küll aru saada, missuguseid meelepäraseid asju ta tahaks, et ma koju viiks, kuid mõistatuseks see jäigi. Igastahes tundus, et talle eriliselt meeldis seal olla ja eriliselt meeldis see ka teistele inimestele, sest kõik naeratasid mulle nii kenasti 🙂

– Nüüd on jõudnud kätte ka see aeg kui kõik, mis pihku satub, läheb suhu. Alustades rusikast ning lõpetades mänguasjadega. Hästi tüütu on see, et vanaemad-vanaisad nähes, et laps midagi suhu topib, hakkavad hurjutama, et näe, laps tahab tissi, lapsel on kõht tühi. Ja siis ma pean kordi ja kordi seletama, et see on täiesti normaalne ja laste arengu juurde kuuluv nähtus ja tal ei ole kõht tühi. Samuti võivad juba tema igemekesed ka sügeleda.

-Kõige kõige südantsoojendavam on aga see, et ta naeratab:) Mulle! Suurte silmadega vaatab otsa ja naeratab. Näiteks kui ta lõunaunest ärkab ja ma tema juurde lähen ja ta mind näeb, siis ta naeratab. Kui ta matil mängib ja ma köögist tulen, siis ta naeratab! See on lihtsalt nii tore tunne!

Aeg-ajalt ta ka naerab, häälega. Aga see on u selline katki läinud teleka effekt, et pilt ja hääl ei lähe väga hästi kokku. U nii, et tal on suu kõrvuni ja siis tuleb järele selline peenike “hee-hee” 🙂 Kõige rohkem ajab teda naerma kõditamine ja veel on tema arust hirmus naljakas “Sepapoiste laul”. Samuti meeldivad talle rumalad näod ja igasugused rumalad hääled.. Nii me siis siin kodus muudkui oleme, laulame sepapoisse, kõditame ja teeme rumalaid nägusid ja hääli. Imetabane:)

Pole aga head ilma halvata. LAps kasvab ja suureneb ka tema arusaam maailmaasjadest ja hakkavad tekkima ka esimesed ei-meeldi asjad. Nt oli meil vahepeal vankristreik. Kui varemalt oli sedasi, et panin lapse vankrisse, siis ta jäi põhimõtteliselt kohe sinna magama või vaatas niisama ringi. Ühel päeval hakkas ta lihtsalt täiest kõrist kisama. Ilma mingi nähtava põhjuseta. Lihtsat karjus. Nii, kui lapse sülle võtsin, oli rahu majas, kuid vankrisse tagasi pannes kostus taas hädakisa taevani.. ja nii kordi ja kordi. 1kord tulingi lõppeks nii koju, et laps ühe käe peal ning teisega lükkasin vankrit. Lihtsalt muudmoodi ei olnud võimalik. Sellele müsteeriumile me vist saime aga jälile.. nimelt arvas Ardi, et tal on seal lihtsalt igav. Et kaua Sa seda valget lage seal ikka vaatad.. lasi siis kookonil kaare alla ja voilaa – laps oli õnnelik! Muudkui vaatas ja uudistas. Mul poleks muidu midagi selle vastu, et teda “kabrioletis” kärutada, aga praegune ilm, kus pidevalt vihma tibab, ei soosi seda hästi.

Lisaks sellele on tal konkreetne lutipudeli streik. Kui ma käisin praktikat ja bakatööd kaitsmas, siis andis Ardi talle pudelist pumbatud piima ja tema sõnul mitte mingit probleemi ei olnud. Laps sõi ja oli rahul. Ei olnud ka probleemi, et pärast rinda ei võtaks, kenasti võttis. Täna selgus aga selline kurb tõsiasi, et Armin on liiiga vähe kaalus juurde võtnud ning arst soovitas anda 1x päevas lisaks RPA-d. Proovisin siis kodus, mis ma proovisin, aga laps kategooriliselt keeldub. Alguses mõtlesin, et tal lihtsalt ei ole kõht tühi, kuid hiljem ta lihtsalt kisas, aga pudelit ei võtnud, kõik mis suhu jooksiski, tuli sama targalt välja tagasi.. rinnale saades oli rahu majas. ma loodan, et ta lihtsalt minuga streigib sedasi, sest muidugi, miks ma talle seda pudelit topin kui kõik vajalik mul küljes on? Või ei meeldinud talle selle konkreetse RPA maitse? Ardi igastahes lubas pärast ise proovida.

Kui sellist streikimist võib vabalt tõlgendada huvitava teekonnana enda lapse tundma õppimisel, siis hoopis murelikumaks teevad asjad, mis on konkreetselt seotud tema tervisega. Näiteks madal kaaluiive. Eelmise nädala lõpul hakkas ka muutuma aina vedelamaks tema kaka. Iga ema teab, et kaka näitab väga hästi lapse tervislikku seisukorda.. alguses ma lootsin, et lihtsalt olin söönud midagi, mis talle ei sobinud, aga olukord üldse ei paranenud. Kaka hakkas muutuma hoopis rohelisemaks ja see tegi mind juba väga murelikuks. Googlest leiab rohelise kaka kohta hulgaliselt informatsiooni, seda seostatakse nii vähese järelpiima saamisega kui ka vale toitumisega. Hoolimata sellest, et laps oli ikka rõõmus ja rahulik ning mingeid valusid ei paistnud tal olevat, konsulteerisin arstiga. Tema soovitas nädala aja jooksul anda toidulisandit Linex Baby´t, mis peaks taastama seedetrakti mikrofloora ning kui see ei aita, tuleb teha proovid ja vaadata, mis seda pahandust põhjustab. Hoian nüüd täiega pöidlaid pihus, et sellest abi oleks ja kõik tagasi normi läheks.

Tädid on ikka toredad:

tel 243

Armin 008

Ja issi on ka tore:
Armin 3k ja Rõuge 092

tel 226

Ja Liisu ka:
Albumid 033

tel 234

Minu südant täiega soojendab mõte sellest, et Armin kasvab koos Liisuga üles. Liisu on talle truu nagu väike sõber kunagi – kui laps nutab lippab ta kähku tema juurde, aeg ajalt magab tema kõrval ning vahest tahab ka pea lapse õlale puhkama panna:) Nüüdseks on mul kadunud igasugused hirmud, et kass talle kuidagi ohtlik võiks olla, st küünistada tal silmad peast välja. Mulle tundub (ja meeldib uskuda), et Liisu on 1 ütlemata tark kass, kes saab aru, et laps on väike ja talle liiga teha ei tohi. Küll ei luba me südamevaluga Liisut meie tuppa magama, sest talle hirmsasti meeldib Armini hälli karusselliga mängida, aga sedasi ajab ta lapse öösel lihtsalt üles.

Tervitades 3 kuused varbakesed,

Albumid 027

6 thoughts on “Konkreetne beebipostitus. 3 kuud.

  1. Teen siis kohe ettepaneku, et võiksid oma pisi riideid siia müüki panna vms 🙂 Kui muidugi pole juba need ära planeeritud..
    Olen ise tulevase pisipoisi ema, siis olen arusaanud et ahnitseda pole mõtet neid riideid ja korralikelt inimestelt korrralike kasutatud asju julgeb osta 🙂 Mitte et ma nüüd tormaks ja kõik ära shoppaks, aga kes teab 🙂

    Ja muidu, olen juba tükkaega Su blogi lugenud ja kuidagi väga hea ja eriline on .. südant soojendab kohe kui head ja armastavad inimesed on, eriti sinul .. ja eriti hea on lugeda seda, kuidas sa neid hindad:) Ja su pisike on ka imearmas 🙂

    • Suur aitäh Sulle ilusate sõnade eest. See annab kohe motivatsiooni juurde 🙂 Väga vahva, et ka Sina endale poja saad, kuna tähtaeg on :)?

      Hetkel olen ma enamik riideid juba ära jaganud, aga jätan meelde ja kindlasti pakun Arminile väikeseks jäänud asju, kui Sul on konkreetselt ka midagi tarvis, siis küsi julgesti 🙂

      • 13.juuli on tähtaeg 🙂

        No mul hetkel neid riideid juba liiga palju varutud 😀 eks ootan kuni pisike ära tuleb ja kasvab tsiba. Kui garderoobi vahetus käiku tuleb siis küsin Sinult kindlasti üle 🙂

Lisa kommentaar

