Teater

Teater on lihtsalt tore! Võib öelda, et kooliajal oli väljasõitude tipp-hetk pigem ikka bussisõit, lobisemine kaaslastega ja maiustuste pugimine. Põnev oli pigem teekond, mitte sihtkoht. Tol hetkel ei osanud vaimustuda näitlejate suurepärasest tööst ega teatri meeldivast õhustikust. Nüüd on aga nii, et ma lihtsalt armastan teatris käia. Mulle nii meeldib juba teatrimajade pisut müstiline ja pidulik õhustik, ma imetlen näitlejate meisterlikkust ja naudin seda, kuidas ma saan osa saada erinevate lugude lahti rullumisest minu ees.

Ma eelistan üldjoontes tõsisema sisu ja eluliste probleemidega tükke, Ardile seevastu ikka meeldivamad lõbusamad näidendid ning seetõttu kujuneski kuidagi nii, et Rakveres koolis olles käisime me alati kursakatega teatris ja vaatasime üldjoontes tõsiseid näidendeid, kuid ARdiga Tartus teatris käies vaatame midagi kergemat ja lõbusamat. Minu vaieldamatuteks lemmikuteks siiani on olnud “Vihmamees” ja “Tappa laulurästast”. Mõlemad lavastused käsitlevad väga raskeid, kuid elulisi probleeme.

“Vihmamees” jutustab loo kahest vennast ning nende teekonnast teineteise leidmiseni. Põhipoint on selles, et üks vendadest on autist, kes suudab küll meelde jätta ülikeerulisi numbrikombinatsioone jne, kuid kellel on raskusi hakkama saamisega igapäevaelus. Lugu on äärmiselt südamlik ning etenduse jooksul naersin südamest ja nutsin südamest. Rääkimata lihtsalt suurepärasest näitlejatööst! See oli lihtsalt imetabane. See etendus kindlasti paelus mind nii väga ka sellepärast, et ma ise autismispektri häiretega inimestega töötasin ja seega kõik näidendis välja toodud probleemid ja raskused olid mulle nii tuttavad.

“Tappa laulurästast” käisime me Sadamateatris vaatamas siis kui ma olin 39n rase 🙂 See on lugu, mis näitab maailma läbi laste silmade – kui oluline on olla aus ja õiglane, kui oluline on laste jaoks vanemlik hool ja kindlustunne ning kui väga igatsevad seda taga lapsed, kellel see puudub. Lisaks sellele käsitletakse näidendis veel rassismist tingitud probleeme. Samuti hästi hästi südamlik etendus, lõpus vist ainult nutsin 😀

Eile aga oli selline tore päev, kus me käisime sõbrannaga vaatamas midagi hoopis-hoopis teistsugust. Nimelt käis Otepää kohvikus “Lumi” külas improteatrigrupp “Impeerium”. Kohe kui ma kuulsin, et nad tulevad siia, teadsin ma, et tahan minna! Sest kuidas ei kasuta sellist võimalust kui teater tuleb koju kätte.. Improteater erineb “tavalisest” teatrist selle poolest, et etendused on improviseeritud, mis tähendab, et kõik juhtub koha peal, teksti ei ole pähe õpitud ja mängitavat lugu välja mõeldud. Näitlejad küsivad publiku käest märksõnu ja nendest inspireeritult hakkavad sündima põnevad stseenid, lõbusad sketšid, kaasahaaravad laulud ja vaimukad karakterid.

Ma olen siin varasemalt öelnud, et minus on umbes 0 paindlikkust ja kohanemisvõimet ja ma lähen kohe endast välja kui kõik ei suju plaanipäraselt. Samuti kirjeldasin ma siin seda lõpukõne errorit, ehk kõik peab olema konkreetselt pähe õpitud, sest ma ei suuda mitte grammi ka ise improviseerida. Seega eile.. ma niiii mitu mitu korda imestasin ja imetlesin, et kuidas ometi need inimesed suudavad niii kiiresti, lambist, kohaneda uute olukordadega ja kuidas nad suudavad seda teha nii, et see on vaatajale hüsteeriliselt naljakas? Tõesti, õhtu lõpuks olid mul põselihased täitsa valusad, sest ma naersin nii palju! Ma tõsiselt imetlen neid inimesi, kes seda teevad, ja tehku veel, sest see on suurpärane!

Nagu eelpool mainitud, on improteatris suur roll publikul.. nii sain ka mina ühes sketšis osa. Nimelt näitlejad kehastusid kaheks vaidlevaks poliitikuks ning mina olin siis naispoliitiku vari ja pidin aeg-ajalt lõpetama tema lauseid. 🙂

Mina siis enda kohmetust ja oskamatust olukorraga toime tulla varjamas naeratuse taha:P
P_20140627_201648

Terve etendus möödus nii, et mõte mitte hetkekski uitama ei läinud. Samuti soovitan soojalt võimaluse korral neid vaatama minna! Tegemist on tõesti väga toreda asjaga:)

Lisa kommentaar

