Siis, kui mees on kodus ära

Ardi on neljandat nädalat komandeeringus, praegusel hetkel lausa Soomemaal, ja mina pean vahepeal seinu kraapima, et alla suruda soov vinguda ja viriseda. Tegelikult ega väga palju põhjust ju ei olegi – Armin on tubli laps, kes mind päevas kordi ja kordi naerma ajab ja kui välja jätta fakt, et mul ei ole minu õhtust trenniaega, siis polekski ju justkui midagi viga. Aga mai oska süüa teha nii, et ainult endale, ei oska kohvi teha nii, et ainult endale, ei oska uudised vaadata nii, et kellegagi arutada ei saagi, ei oska magada üksi suures voodis, ja need õhtud ja ööd on nii paganama üksildased.

Tavaliselt seltskondades, kus juhtun kuulma kuidas naisterahvad oma kaugel töötavaid mehi tõpranahkade ja muude koledate nimedega tituleerivad, asun ikka mehi kaitsma. Noh, et ega nad ei tee ju seda ainult enda pärast. Kui nad oleks nõnda hoolimatud ja mõtleks ainult enda heaolule, siis võiksid nad ju viiekümnendate eluaastateni vanemate keldris elada ja sealt hõikuda: “emaa, mahlaa”. Aga ei ole nii – pojad on pesadest välja lennanud ning loonud endale pere ja kodu. Ja ma arvan ja loodan, et nii tähtsad otsused nagu mehe töötamine kodus või võõrsil, sünnivad ikka pere ühise otsusena. Ma saan täiesti aru, et naistel lastega kodus on raske nii emotsionaalselt kui ka füüsiliselt, kuid ega need mehedki ju seal kaugel just hõlbuelu ei ela. Mis siis, et mees, neil on ju ka ikkagi tunded:). Mul on raske uskuda, et neile reaalselt meeldib jagada elamispinda trobikonna teiste meestega ja hommikust õhtuni teha tööd, samal ajal kui pere on kaugel. Mina lihtsalt ei kujuta ette, et mõne mehe süda ei murdu, kui ta ei saa osa enda lapse kasvamisest ja arengust, oma lapse esimestest.. esimesest sammust, esimesest sõnast..missugune tohutu ohver.

Ja nüüd, püüdes enda kurbust alla suruda hakkab mul veel kurvem mõeldes, et Ardil on ju palju raskem. Ma arvan, et ei möödu päevas ühte tundigi, mil ta ei mõtleks, mida meie teeme, mida poeg teeb ja kas kõik on ikka korras. Tema võtab vastutuse oma perekonna eest, hoiab ja kaitseb ja mõtleb tulevikule – rassib tööd teha, et tema poeg ei peaks minu emapalga lõppedes kohe lasteaeda minema, vaid saaks veel kodus olla..Ta hoolitseb meie eest. Alati.

Mina ise olen läinud pikemaks ajaks kodust ära ja Ardi on läinud. Minu jaoks oli oluliselt raskem ise olla ära, sest ma ei saanud tegeleda ainult koju igatsemisega. Lisaks sellele pidin tegelema olmemuredega, sulanduma teise kultuuri ja harjuma, et kõik kogu aeg musitavad, pidin õppima teist keelt ja tegema uutmoodi tööd. Minu jaoks oli see nii palju raskem kui olla kodus ja oodata, samal ajal kui mul on alles minu kodu, sõbrad, töö ja üleüldse – tuttav elukeskkond. Praegu ei pea ma muretsema, kas meil homme vett on või ei ole, vaid saan südamerahuga kurblikke postitusi treida:P

Ikka öeldakse, et aga ei pea ju ära minema, ei pea minema Soome ega ka teise Eesti otsa, tuleb lihtsalt otsida endale uus töökoht. Ja kui jätta välja kõik numbrilised näitajad, siis tõsiasi on aga see, et väikestes kohtades üks teps mitte ei pruugi sobivaid töökohti olla. Kuigi Ardil idee poolest oleks küll, ta võiks vabalt Otepääl tehases absoluutselt iga päev samu detaile kokku keevitada, aga selline töö nõuab rutiinitaluvust ja seda Ardil ei ole. Ütleb teine, et see ajaks teda hauda. Talle meeldib tema töö iseloom – liikuda objektilt objektile, kus ta saab ise tutvuda projektide ja joonistega, tellida vajaminevad jupid ning teha koostööd teiste spetsialistidega. Ja ei saa ju inimeselt nõuda, et ta teeks midagi sellist, mida ta ei taha, mis ei paku talle mingit väljakutset ega rahuolu. Seega tulebki leppida, et aeg-ajalt tuleb ette perioode, mil ta on füüsiliselt olemas kaks päeva nädalas, ükskõik kui kurb mul siin kodus ei ole.

Õnn on, et elu hoiab meid ja meil selline suhe distantsilt on ikka ajutine nähe. Järgmisest nädalast peaks ta taas kodu lähedal olema ja mul on selle üle nii hea meel. Kuigi isegi reedeni tundub hetkel olevat liiga palju aega ..

Armini näputoit ja album 021

2 thoughts on “Siis, kui mees on kodus ära

  1. Kuulun ka nende naiste hulka kellel mees töötab Soomes 😦 see ikka väga kurb, eriti kui pisike kasvamas ja tahaks igat hetke,rõõmu ja avastust temaga jagada …
    Igaljuhul tahtsin seda öelda, et usu või ei .. aga mul mees pidevalt räägib kuidas tal töö juures nii räägitakse ja olen isegi oma kõrvaga kuulnud kuidas nii mõnedki mehed ise räägivad, et “ohh tahaks juba Soome ära, ei viitsi selle naise näägutamist kuulata siin kodus, ainult kamandab” .. vot sellest ma ei saaa aru ..kuidas saab nii öelda ja mõelda 😦

    Ja veelkord .. sinu postitusi on nii armas ja südant soojendav lugeda 🙂

    • Oeh, eks olukordi on jah igasuguseid, aga see on tõesti ikka väga kurb kui mõni mees tõesti sedasi tahab enda perest eemal olla .. Soovin Sulle jaksu vastu pidada! Aitäh ilusate sõnade eest ka 🙂

Lisa kommentaar

